آموزش ساخت استوری موشن محصول ورزشی

 

توی این جلسه قصد داریم یک استوری موشن محصول جذاب ایجاد کنیم

در مرحله اول : یک کامپ با ابعاد 1080*1920 به اسم Story motion ایجاد میکنم.

محیط نرم افزار افترافکت

در مرحله دوم : میخوام یک بکگراند برای کارم ایجاد کنم به این منظور یک سالید با رنگ آبی تیره و دوباره یک سالید این بار با آبی تیره تر ایجاد میکنم .

حالا از ابزار شیپ دایره رو انتخاب میکنم و روش دبل کلیک میکنم ، دکمه f رو میزنم و بهش feather میدم و add رو روی subtract میزارم.

محیط نرم افزار افترافکت

در مرحله سوم : حالا از فایل های تمرین یکی از عکس های محصول رو وارد کار میکنم و لایه ش رو پری کامپوز میکنم و تاگل سه بعدیش رو فعال میکنم.

محیط نرم افزار افترافکت

حالا یه camera اضافه میکنم و preset رو روی 28 میلیمتر میزارم . حالا یک null object اضافه میکنم و سه بعدیش میکنم و اسمش رو rotate میزارم. حالا لایه محصولم رو انتخاب میکنم و میزان z روتیشنش روی -500 میزارم.از این لایه سه بار کپی میگیرم . حالا لایه کفش اول رو به لایه روتیت لینک میکنم و توی تنظیمات لایه روتیت مقدار x روتیشن رو روی عدد 90 میزارم. و این مراحل رو به ترتیب برای همه لایه های محصول انجام میدم (توی هر مرحله 90 درجه به مقدار x اضافه میکنم) تا به این صورت توی کار قرار بگیرن.

حالا لایه دوربین رو انتخاب میکنم دوبار کلید a رو میزنم و تنظیمات زیر رو براش اعمال میکنم :

depth of field = on

aperetrue = 25

focus distance = 350 این مقدار به کار شما بستگی داره باید به عددی برسیم که محصول نزدیک به تصویر کاملا شفاف باشه

بعد از این میخوام برا یهتر شدن کارم ، محصولاتم علاوه بر حرکت چرخش یک حرکت دیگه هم داشته باشن به این منظور یک نال آبجکت با اسم time ایجاد میکنم ، سه بعدیش میکنم و لایه rotate رو بهش لینک میکنم . دکمه r رو میزنمدکمه alt رو نگه میدارم و روی x rotation کیلک میکنم و کد time*1 رو بهش میدم.

تو این مرحله میخوام چرخش اصلی کار رو اضافه بکنم ، cti رو روی ثانیه 1 میزارم لایه rotationرو انتخاب میکنم و برای x rotation یک کی فریم ایجاد میکنم. cti رو کمی جلو میبرم و عدد 270 x rotation رو به +90 تغییر میدم به این صورت محصولات ما 90 درجه میچرخن. حالا چند ثانیه جلو تر میرمکی فریم قبل رو تکرار میکنم و دوباره 90 درجه اضافه میکنم و اینکارو برای بقیه محصوات تکرار میکنم و در نهایت کی فریم ها رو انتخاب و با f9 نرم میکنم.

تو این مرحله میخوام محصولات دیگه رو جایگزین کنم برای اینکار از پنجره poject لایه nike 01 رو انتخاب میکنم و سه بار کپی میکنم.

محیط نرم افزار افترافکت

حالا یک لایه از محصولاتمون رو توی تایم لاینمون انتخاب میکنم ، از پنجره پراجکت nike- 01 رو اتخاب میکنم alt رو نگه میدارم و روی لایه محصول میکشم به این صورت جایگزین میشه و این کارو برای بقیه لایه ها هم تکرار میکنم. حالا به هر کدوم از کامپ های محصولات میرم و عکس محصولات دیگه رو جایگزین عکس موجود تو کامپ میکنم.

 

توی این مرحله ابزار text رو انتخاب میکنم و متن مورد نظرم رو مینویسم به تظیمات نوشتم میرم از قسمت animate گزینه opacity رو انتتخاب میکنم و سپس position رو انتخاب میکنم.

محیط نرم افزار افترافکت

و تنظمیات زیر رو برای ثانیه صفر کار در نظر میگیرم
opacity = 0
positionx = 58
به range selextor 1 میرم استاپ واچ start رو روشن میکنم و به ثانیه 1 میرم و میزان start رو 100 میکنم به تنظیمات advance میرم و گزینه characters رو روی words میزارم. ease high رو روی -42 میزارم و ease low رو روی -66 ، تا به این نتیجه برسیم.

حالا یک مستطیل در قسمت پایین نوشتم ایجاد میکنم و anchor point رو سمت راستش قرار میدم. توی ثانیه 1 استاپ واچ scale رو روشن میکنم به ثانیه صفر میام و مقدار x رو 0 میکنم به این صورت انیمیتش رو انجام میدم. از این کادر برای قیمت میخوام استفاده کنم به این منظور دوباره با استفاده از ابزار text تو کادر متنم رو مینوسم. توی ثانیه 1.5 استاپ واچ پوزیشنش رو روشن میکنم به ثانیه 1 برمیگردم و نوشتم رو به سمت چپ و بیرون کادر میبرم. من میخوام نوشتم فقط توی کادر مشخص باشه برای اینکار از trak matte لایه نوشتم رو به لایه کادرم لینک میکنم.

لایه های مربوط به نوشته رو pre compose میکنم و برای بقیه محصولات هم قرارشون میدم
در آخر میخوام یک نوشته برای سایت هم به پایین تصویرمون ایجاد بکنم به این منظور با استفاده از ابزار text متن مورد نظرم رو مینویسم من میخوام در اطراف نوشتم یک فلش به پایین باشه برای اینکار از کلید ترکیبی alt و 25 استفاده میکنم. حالا به ثانیه 1 میرم استاپ واچ پوزیشنش رو روشن میکنم با ثانیه 1 میرم و نوشتم رو کمی به بالا میبرم alt رو نگه میدارم و روی استاپ واچ پوزیشن کلیک میکنم و کد loopOut(‘pingpong’) رو توی کادرش مینویسم با اینکار این حرکت برای من تا آخر تایم لاین ادامه پیدا میکنه. و کار ما به زیبایی به پایان میرسه.

دانلود فایل های پروژه

در اینستاگرام

پیج ما را دنبال کنید!

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *