آموزش استوری موشن قبل و بعد89

توی این جلسه قصد داریم یک استوری موشن جذاب توی نرم افزار افترافکت ایجاد کنم
برای شروع یک کامپوزیشن با ابعاد 1080*1920 با اسم story ایجاد میکنم.

 

 

در مرحله اول یک کادر سفید رنگ به اندازه کامپمون ایجاد میکنم و به بخش تنظیماتش میرم از قسمت treansform : ractangle 1 مقدار skew رو 22 میزارم به این صورت کادر ما مقداری کج میشه و اسم این لایه رو fram میزارم.

 

توی این مرحله cti رو روی ثانیه 2 میزارم برای پوزیشنم یک کی فریم ایجاد میکنم و به ثانیه 0 میرم و شکلم رو از سمت راست به بیرون از کادرم میبرم ، کی فریم هارو با f9 نرم میکنم و از قسمت graph editor نمودار حرکت رو به شکل زیر تنظیم میکنم.

 

 

حالا یه کامپوزیشن ایجاد میکنم و اسمش image 01 میزارم و از فایل های تمرین ، فایل before رو وارد کامپوزیشن جدید میکنم و اندازه عکس رو بزرگ میکنم تا کل کادرم رو پوشش بده. به کامپ اصلیم برمیگردم و کامپ image 01 رو از پنجره پراجکت وارد کار میکنم و زیر لایه frame قرار میدم و از قسمت trkmat گزینه alpha matte رو انتخاب میکنم.

 

 

توی این مرحله در ثانیه 0 یک کی فریم برای scale لایه image 01 ایجاد میکنم و به ثانیه میرم و عکس رو بزرگتر میکنم. حالا لایه از لایه فریم یک کپی میگیرم و زیر همه لایه ها قرار میدم . cti رو روی ثانیه 2 میبرم و و لایه م رو به سمت راست میبرم و از قسمت افکت بخش generate افکت gradiant ramp بهش میدم. نقطه استارت رو بالا لایه و نقطه اند رو در قسمت پایینش قرار میدم و دو رنگ رو براشون در نظر میگیرم. از لایه fram 2 کپی میگیرم و در قسمت چپ کادر اصلیم قرار میدم.

 

 

 

توی این قسمت یک کپی از لایه frame 2 میگریم و بالای همه لایه قرار میدم افکت gradiant ramp رو پاک میکنم و لایه رو وسط کار قرار میدم روی ثانیه 2 قرار میدم. حالا از قسمت fill و گزینه linear gradiant رو براش اتخاب میکنم . روی fill کلیک میکنم و تنظیمات زیر رو براش اعمال میکنم.

 

 

 

توی این قسمت نقاط شروع و پایان گرادیانتم رو جوری تظیم میکنم که یک به شکل زیر دربیاد و در آخر opacity لایه رو روی 50 درصد میزارم. حالا cti رو روی ثانیه 5 میزارم و کمی به سمت چپ میبرم.

 

 

کار بعدی که میخوام انجام بدم ایجاد یک پس زمینه ی تکست هستش برای اینکار یک کامپوزیشن جدید با اسم back text ایجاد میکنم و دوباره یک کاموزیشن با ابعاد 750*250 و با اسم text ایجاد میکنم و یک تکست به شکل زیر توش مینویسم.

 

 

حالا به کامپ back text برمیگردم و کامپپوزیشن تکستم رو واردش میکنم. از مسیر effect>stylize>motion tile رو انتخاب میکنم . عدد ouutput width و height رو 1000 میزارم و تیک horizontal phase shift رو هم فعال میکنم . توی این مرحله دکمه alt رو نگه میدارم و روی phase کلیک میکنم و کد time*150 رو در قسمت کادرش مینویسم. حالا استاپ واچ title center رو فعال میکنم cti رو در ثانیه 15 میزارم و میزان xش رو -1500 میزارم.

 

 

به این صورت نوشته هامون به حرکت درمیان . به کامپ اصلی برمیگردم کامپوزیشن back text رو زیر لایه image 01 میزارم مود لایه رو silhoutte alpha میزارم و مقدار opacity لایه رو 10 درصد میزارم به این صورت نوشته ها در پس زمینه کارم قرار میگیرن . توی این مرحله میخوام عکس دومم رو هم وارد کار بکنم برای اینکار لایه image 01 و frame رو انتخاب و کپی میکنم و به ثانیه 4 میبرم در ادامه از پمجره پراجکت از کامپ image 01 کپی میگیرم و اسمش رو image 02 میزارم . alt رو نگه میدارم و این لایه رو روی لایه image 02 توی تایم لاینم میزارم و کامپ رو باز میکنم از فایل های تمرین عکس after رو جایگزین میکنم .

 

 

در این مرحله میخوام نوشته هام رو هم اضافه کنم برای اینکار یک کامپوزیشن به ابعاد 1080*300 و با اسم title 01 ایجاد میکنم. و عبارت مورد نظرم رو مینویسم حالا به تنظیمات text میرم در بخش animate یک position انتخاب میکنم cti رو روی ثانیه 2 میزارم و استاپ واچ پوزیشن رو روشن میکنم به ثانیه 0 برمیگردم و و میزان y رو کم میکنم تا از کادر کامپوزیشن بیرون بره . در تنظیمات range selector میزان offset رو -100 میکنم Cti رو به ثانیه 2 میبرم و عددش رو 100 انتخاب میکنم. حالا در تنظیمات advance حالت shape رو ramp up انتخاب میکنم و میزان ease low رو 100 میزارم .

 

 

توی این مرحله یک سالید به رنگ مشکی ایجاد میکنم انکر پوینتش رو سمت چپ میزارم cti رو روی ثانیه 2 میزارم و یک کی فریم برای scale ایجاد میکنم به ثانیه 0 میرم و مقدار x اسکییل رو صفر میکنم. در این مرحله لایه نوشتم رو انتخاب میکنم و از قسمت trkmat روی alpha matte میزارم از لایه سالیدم کپی میگیریم و به پایین ترین لایه میبرم و روشنش میکنم به کامپ اصلیم برمیگردم و کامپزیشن title رو به کار اضافه میکنم و از مسیر effect>color correction>tint رو انتخاب میکنم و دکمه swap colors رو میزنم. و به این صورت کار ما به زیبایی به پایان میرسه.

 

 

دانلود فایل های پروژه

در اینستاگرام

پیج ما را دنبال کنید!

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *