آموزش ساخت استوری موشن آرایشی 77

 

توی این جلسه قصد داریم یک استوری موشن برای محصولات آرایشی در نرم افزار افترافکت ایجاد کنیم.
برای شروع یک کامپوزیشن با ابعاد 1080*1920 با اسم main ایجاد میکنم.

 

 

حالا یک کامپوزیشن با اسم media 01 ایجاد میکنم و فایل image 01 موجود در پوشه فایل های تمرین رو واردش میکنم. از پنجره پراجکت یک کپی از لایه media 01 میگیرم و اسمش رو media 02 میزارم. و واردش میشم و فایل image 02 رو جایگزین عکس موجود در کامپوزیشن میکنم. به کامپوزیشن main برمیگردم. در ابتدا از فایل های تمرین light رو وارد میکنم. سپس از پنجره پراجکت کامپ media 01 رو هم وارد کار میکنم. میخوام یک حالت زوم روی این کامپ ایجادکنم به این منظور کامپم رو انتخاب میکنم دکمه s رو میزنم و در ثانیه 6 یک کی فریم ایجاد میکنم به ثانیه 0 برمیگردم و مقدار 130 رو برای scale در نظر میگیرم .

 

 

در این مرحله میخوام یک کادر برای عکسم ایجاد کنم برای اینکار ابزار rectangel رو انتخاب میکنم و یک کادر با ابعاد 3/4 کامپم ایجاد میکنم ، از تنظیمات لایه به قسمت rectangle میرم و مقدار roundness رو به مقداری که کاملا کادرم دایره بشه زیاد میکنم. اسم این لایه رو mask میزارم cti رو به ثانیه 3 میبرم و برای پوزیشن یک کی فریم ایجاد میکنم ، به ثانیه 0 میرم و کادرم رو از قسمت بالا به بیرون از کامپ میبرم ، به ثانیه 4 میرم و یک کی فریم تکراری ایجاد میکنم و در انتها به ثانیه 6 میرم و کادر رو از قسمت پایین به بیرون از کامپ خارج میکنم. تمام این کی فریم ها رو انتخاب و با f9 نرم میکنم. در این مرحله کی فریم های پوزیشن لایه ماسک رو انتخاب به graph editor میرم و طبق تصویر زیر تنظیم میکنم.

 

 

در این مرحله از قسمت trkmat لایه media 01 رو روی گزینه alpha matte mask میزارم.

 

 

توی این مرحله میخوام کمی لبه به کارم اضافه بکنم به این منظور از لایه mask کپی میگیرم و روشنش میکنم fill لایه رو روی none میزارم ، و stroke رو روی 5 میزارم به این صورت روی کارمون استروک هم داریم. حالا از روی 3 تا لایم کپی میگیرم از روی تایم لاین به فریم 10 میرم ، و شروع لایه های جدیدم رو با این نقطه تنظیم میکنم. 4 کی فریم توی تصویر پایین رو انتخاب میکنم و در قسمت y عدد رو -150 میکنم.

 

 

تا به این صورت کار ما ایجاد بشه.

 

 

حالا میخوام به کادر پایین یک حالت شیشه ایی بدم برای اینکار لایه media 01 اصلیم رو انتخاب و افکت tint رو براش اعمال میکنم ، افکت fast box blur رو هم اضافه میکنم ، عدد radius رو 10 انتخاب میکنم. سپس افکت noise رو اعمال و مقدارش رو 10 انتخاب میکنم و تیک use color رو برمیدارم.

 

 

توی این مرحله تمام لایه ها بجز light رو انتخاب و pre compse میکنم و اسمش رو slide 01 میزارم. حالا قصد دارم نوشته هام رو هم وارد کار بکنم. برای اینکار یک کامپوزیشن با ابعاد 1080*1080 با اسم title 01 میزارم. و نوشته هام رو ایجاد میکنم.

 

 

 

در این مرحله cti رو روی ثانیه 0 میزارم ، لایه نوشته فروش ویژه رو انتخاب میکنم ، افکت evaporate رو اعمال میکنم. لایه رو انتخاب ، دکمه u رو میزنم ، کی فریم دوم به ثانیه 1 میارم ، هر دو کی فریم رو انتخاب میکنم کلیک راست میکنم و از و از آخرین قسمت ، گزینه time-reverse keyframes رو انتخاب میکنم. حالا تنظیمات رو میبندم و دوباره باز میکنم افکت evaporate animator رو انتخاب و ctrl+c میزنم . لایه نوشته بعدیم رو انتخاب و به ثانیه 0.5 میرم و ctrl+v میزنم. حالا به کامپ main میرم ، و از پنجره پراجکت کامپ title 01 رو وارد کار میکنم زیر لایه slide 01 میزارم و در پایین کامپوزیشنم قرار میدم.

 

 

در این مرحله از پنجره پراجکت از کامپ slide 01 کپی میگیرم و اسمش رو slide 02 میزارم و وارد کامپ اصلیم میکنم و روی ثانیه 6 میزارم و در این نقطه کامپ title 01 رو trim میکنم با کلید ترکیبی alt+] اینکارو انجام میدم. حال به کامپوزیشن slide 02 میرم و کلید کنترل رو پایین نگه میدارم و دوتا لایه media 01 رو انتخاب میکنم ، دکمه alt رو نگه میدارم و از پنجره پراجکت کامپوزیشن media 02 رو روی لایه هام میندازم تا به این صورت جایگزینش بشن. به کامپ اصلی میرم و از پنجره پراجکت یک کپی از کامپوزیشن title 01 میگیرم وارد کار میکنم و نوشته های دیدم رو جایگزین میکنم. و به این صورت کار ما به زیبایی به پایان میرسه.

 

دانلود فایل های پروژه

در اینستاگرام

پیج ما را دنبال کنید!

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *