آموزش استوری موشن تبریک ماه مبارک رمضان 8

پخش ویدئو

توی این جلسه با آموزش استوری تبریک ماه مبارک رمضان در خدمتتون هستم.

ابتدا  فایل ramadan موجود در فایل های پروژه که در این مطلب قرار داده شده رو وارد نرم افزار میکنیم. روی کامپوزیشن ramadan دبل کلیک میکنیم تا پروژه برای ما نمایش داده بشه ،از قسمت comption در نوار بالا سایز  1080 در 1920 رو به صورت عمودی تغییر میدیم ، در این مرحله برای بزرگ کردن لایه ها یک نال آبجکت ایجاد میکنیم لایه رو بهش لینک میکنیم و سایزشونن رو تغییر میدیم که مناسب کار ما باشن و لایه  آبجکت رو حذف میکنیم. حالا همه لایه هارو 3 بعدی میکنیم.

در این مرحله لایه زمینه و طاق رو solo میکنیم و از بخش active camera نما رو به top تغییر میدیم. 

 

و با حرکت دادن لایه ها در محور Z لایه زمینه رو به عقب ترین لایه میبریم و بعد از اون طاق رو در جلوش قرار میدیم و از لایه طاق دو تا کپی میگیریم و جلو همدیگه به ترتیب قرار میدیم. 

به نمای active camera میریم، لایه زمینه رو انتخاب میکنیم و سایزش رو  بزرگ میکنیم تا کل تصویر رو پوشش بده سپس لایه های طاق رو به نسبت جایی که قرارشون دادیم بزرگ میکنیم.

 

توی این مرحله از مسیر layer>new<camera دوربین رو ایجاد میکنیم. و از مسیر layer>new<null object یک نال آبجکت ایجاد میکنیمو سه بعدیش میکنیم و لایه دوربین رو بهش لینک میکنیم.  لایه نال آبجکت رو انتخاب میکنیم دکمه p رو میزنیم که بخش پوزیشن لایه فعال بشه cti رو روی ثانیه 5 میزاریم و یک keyfram ایجاد میکنیم. و در محور z دوربین رو به عقب میبریم سپس cti  رو روی ثانیه 4 میبریم و در محور z جلو میریم که نزدیک ترین طاق به دوربین رو دیگه مشاهده نکنیم حالا cti رو به ثانیه 2.5 میبریم و یک keyframe تکراری  ایجاد میکنیم سپس cti رو به ثانیه 0 میبریم و در محور z به میزانی که فقط لایه زمینه مشاهده بشه جلو میریم. توی این مرحله همه keyframe ها رو انتخاب میکنیم و f9 رو میزنیم که کی فریم های نرم بشن. 

 

در این مرحله میخوایم به حرکت دوربین چرخش هم اضافه کنیم به این منظور shift+r رو میزنیم cti رو روی دومین کی فریم پوزیشن قرار میدیم استاپ واچ  z rotatiaon رو فعال میکنیم که یک کی فریم ایجاد بشه سپس cti  به ثانیه 0 میاریم و مقدار z rotation رو روی عدد 80 میزاریم. در این مرحله لایه رمضان رو هم سولو میکنیم که دیده بشه و در محور z به عقب میبریم که جلویی لایه ی زمینه قرار بگیره. 

در این مرحله برای جذاب تر شدن به لایه ها از مسیر  effect>perspective>drop shadow دراپ شدو رو فعال میکنیم عدد پارامترهای distance و  softness رو زیاد میکنیم و به این صورت به لایه ها سایه اضافه میشه.

توی این مرحله لایه  ی فانوس رو انتخاب میکنیم کلیک راست میکنیم و precompose رو انتخاب میکنیم و روی اوکی کلیک میکنیم ، دبل کلیک میکنیم که کامپوزیشن فانوس برای ما نمایش داده بشه. anker point فانوس رو بالای کار قرار میدیم و لایه رو 3 بعدی میکنیم. از قسمت composition مقدار width رو روی عدد 1000 میزاریم که فضا برای چرخش فانوس رو داشته باشم.

حالا لایه فانوس رو انتخاب میکنیم r رو میزنیم cti رو روی ثانیه 0 قرار میدیم و میزان z rotation رو 10 انتخاب میکنیم و کی فریم ایجاد میکنیم.cti رو به ثانیه 1.5 میبریم و عدد z رو -10 میزاریم.

در این مرحله alt رو نگه میداریم و روی استاپ واچ z rotation کلیک میکنیم و در بخش اضافه شده کد loopOut(‘pingpong’) رو تایپ میکنیم .با این کار حرکتی که به فانوس دادیم بدون اضافه کردن کی فریم بیشتر تا آخر کار ادامه پیدا میکنه.

در این مرحله برای لایه ستاره در فایل های تمرین دقیقا مشابه مراحل بالا رو هم انجام میدیم.

 

در این مرحله از لایه های فانوس و ستاره به تعداد دلخواه کپپی میگیریم و در بخش مختلف کار قرار میدیم.

بقیه لایه های موجود  در تممرین رو هم به کار اضافه میکنیم و با کار با پارامتر های پوزیشن و … بهشون حرکت میدیم و انیمیتشون میکنیم.

و به این صورت کار ما به زیبایی آماده میشه.

 

به همین ترتیب هر لایه رو وارد کار میکنیم و انیمیتشون میکنیم و در نهایت کار ما به زیبایی آماده میشه .

 

دانلود فایل های پروژه

در اینستاگرام

پیج ما را دنبال کنید!

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *